امروزه اینستاگرام یکی از برنامه های پرطرفدار شبکه های اجتماعی به حساب می آید که بسیاری در این فضا علاوه بر فضای تفریحی کسب درآمد هم می کنند اینستاگرام امروزه جزو شبکه های اجتماعی قدرتمند به حساب می آید که با گذشت زمان جایگزین فیس بوک شده است در این مقاله به راه های مختلف بازاریابی از طریق اینستاگرام می پردازیم.
اولین سوال که در مورد کسب و کار اینستاگرامی مطرح می شود این است که چرا و چگونه در این فضا می شود کسب درآمد کرد اولین نکته ای که دراین باره مطرح می شود اینست که اینستاگرام بیش از 300 میلیون کاربر فعال دارد و پتانسیل فوق العاده ای برای کسب و کار در فضای مجازی دارد حال به این معقوله می پردازیم که چگونه می توانیم از این فضای بسیار مهیا برای کسب درآمد استفاده کنیم.
عکس هایی که در پست های خود بکار می گیرید جزو عکس هایی باشد که برای مخاطب و کار بر جذاب باشد برای ایجاد کردن چنین حسی در بین مخاطبان و کاربرانی که از صفحه شما دیدن می کنند از محصولات خود به گونه ای عکس بگیرید که حس کنجکاوی را در مخاطب ایجاد کند بطور مثال از فاصله نزدیک و زاویه متدوال از محصول خود عکس بگیرید.
ایجاد کوپن تخفیف به خودی خود باعث جلب توجه مخاطبان و مشتریان می شود یکی از راه های خوب برای جذب مشتری می باشد و همچنین کسانی که علاوه بر کسب و کار اینستاگرامی خود دارای وبسایت فروشگاهی هستند برای اینکه فضای کسب و کار اینستاگرامی خود را ارتقاء دهند یک کد تخفیف فقط و فقط مخصوص سفارش های اینستاگرامی خود لحاظ کنند.
در قسمت پروفایل خود توضیح مختصری در مورد کسب و کار خود ارائه دهید بصورتیکه که کاربران چرا و به چه دلیل پیج اینستاگرامی شما را باید دنبال کنند یا حتی محصول و خدماتی از پیج اینستاگرامی شما دریافت کنند این توضیحات مختصر را حتما در قسمت توضیحات پروفایل خود یا همان بیو پروفایل خود قرار دهید.
این امر شاید در نگاه اول تاثیر بسزایی در پیشرفت پیج شما نداشته باشد اما این کار موجب می شود که پست های شما در جستجو اینستاگرام جایگاه بهتری داشته باشد و همچنین احتمال دیده شدن و فالوشدن شما بیشتر می شود شاید این سوال برای شما پیش بیاید که پیج شما یک پیج کسب وکاری می باشد ومدام نمی توانید عکس پروفایل خود را تغییر دهید برای حل این موضوع می توانید با مقداری وقت گذاشتن طرح های زیبا و خلاقانه ای برای سایت خود ایجاد کنید بطور مثال عکس پروفایل خود را مطابق با تغییرفصل تغییراتی درآن ایجاد کنید.
در فضای کسب و کار اینستاگرامی ایجاد مطالب تخصصی و مختص به کسب وکار خود موجب جذب مخاطب می شود اگر مطالبی که شما به عنوان پست در داخل پیج خود قرار می دهید در جاهای دیگر قابل دسترسی نباشد مطمئنا مخاطبان بیشتری را جذب خواهید کرد از همین رو فقط و فقط به پست گذاشتن روزانه بسنده نکنید و برای انتشار هر پست خود برنامه و هدف گذاری داشته باشید.
ابتدا در فعالیت پیج خود به آموزش بپردازید این امر تاثیر بسیار مهمی در پیشرفت پیج شما دارد و مطمئنا از این راه پاسخ مثبتی می گیرید بطور مثال شما به عنوان یک خرید ماشین به دو نمایشگاه ماشین مراجعه می کنید فردی که در نمایشگاه اول به عنوان فروشنده در مقابل شما قرار دارد توضیحات مختصری راجبع اتومبیل ها به شما می دهد حال شما به نمایشگاه دوم مراجعه می کنید شخصی که در نمایشگاه دوم به عنوان فروشنده حضور دارد اطلاعات کامل و دقیق تری به شما می دهد بصورتیکه شما را مجاب به خرید اتومبیل می کند در کسب و کار اینترنتی هم قضیه به همین روال می باشد در صورتی که در ابتدا فعالیت پیج شما بصورت آموزشی باشد و این موارد مخاطب را از نوع و کیفیت محصول های شما آگاه ساز در این صورت تمایل بیشتری به خرزید کردن از پیج شما دارد.
در پست هایی که میگذارید هشتگ گذاری مختص به کسب و کار خود را فراموش نکنید و همچنین هشتگ گذاری برند خود در کمپین های خاصی که راه اندازی می کنید از تگ های خاص استفاده کنید این روش موجب تبلیغ کسب و کار شما و باعث بازدید بیشتر پیج اینستاگرامی شما می شود.
درباره این سایت